RELACJA Z WYPRAWY NA PORYTOWE WZGÓRZE I DO MOMOTÓW GÓRNYCH

Już autobus stoi, czeka

Na wycieczkę ruszać czas.

Dnia 6 maja 2017 r. wytrwali piechurzy  Koła Turystycznego „Wędrowcy” dołączyli do V Ogólnopolskiego Marszu Nordic Walking.

Ze Stalowej Woli odbyliśmy podróż autokarem do Momotów Górnych. Tam zwiedzaliśmy Kościół pod wezwaniem św. Wojciecha. Obecny proboszcz tej parafii, ksiądz Kazimierz, opowiedział nam historię powstania tego kościoła, zaznaczając, ogromny wkład pracy w urządzaniu jego wnętrza nieżyjącego już ówczesnego proboszcza, człowieka z ogromną pasją, księdza Kazimierza Pińciurka. Ten niewielki drewniany kościółek zachwyca swoim pięknem.

Następnie udaliśmy się pieszo na Porytowe Wzgórze. Porytowe Wzgórze to miejsce historyczne, związanie z bitwą, która rozegrała się nad rzeką Brandwią w dniach14-15 czerwca 1944r. Szliśmy szlakiem przez Park Krajobrazowy Lasy Janowskie. Po trasie wędrówki podziwialiśmy piękne krajobrazy, wspaniałe stawy, wsłuchiwaliśmy się w śpiew ptaków, a przede wszystkim czerpaliśmy świeże, leśne powietrze.

Naszej wyprawie towarzyszyła i wspaniałym przewodnikiem była Pani Agnieszka Guzik – instruktorka gimnastyki aktywizująco – usprawniającej. Bardzo ciekawie, opowiedziała nam historię miejsc, w których byliśmy, a także o faunie i florze charakterystycznej dla lasów janowskich.

Przeszliśmy szlakiem około 10 km. Zmęczenia nie czuliśmy wcale. Pogoda była wymarzona – słońce i bardzo ciepło. Humory nam dopisywały. Finisz naszej wyprawy miał miejsce na Zalewem Janowskim.

To była wspaniale spędzona sobota. Zadowoleni, uśmiechnięci, pełni wrażeń i rozśpiewani wróciliśmy do Stalowej Woli.

Nie warto się nudzić

nie warto marudzić.

A jedno co warto

to dołączyć do nas

i wędrować razem z nami

Bo w naszej grupie

jest the best na fest, na fest!